Problema sesizată
Colectivul este format din 23 de elevi. Între acești elevi sunt 6 elevi cu cerințe educaționale speciale, elevi dornici de a învăța. Sunt și elevi care au participat la diverse compeții școlare și care chiar au obținut rezultate notabile - premiul I la un concurs de basme sau premiul I la un concurs international, de exemplu. În clasă, am amenajat o minibibliotecă ce conține cărți din bibliteca personală, elevii putând împrumuta direct de acolo pentru a citi acasă. Totodată, acești elevi sunt dornici de a fi implicați în diverse activități.
Ne-ar fi necesar un videoproiector în sală, pentru ca ei să aibă posibilitatea să îmbine diverse metode care sa contribuie la dezvoltarea personală. Un videoproiector ar insemna să poată vedea o hartă mentală, de exemplu, să vadă un film educațional de la care să se poată începe o dezbatere, dar și să participe la activități online. Anul trecut, de exemplu, am avut o activitate extracurriculară cu o școală din Republica Moldova și toate întâlnirile au fost în online. În această clasă sunt mulți elevi dornici de a se implica în diverse activități, dar care, din păcate, nu au posibilități financiare.
Din cei 23 de elevi, doar 3 elevi au acasa laptop, și nu de puține ori a fost nevoie să redacteze un document în word sau să creeze un material folosind diversele platforme educaționale, foarte utile în pregătirea elevului pentru viață și să spună că nu pot face acea temă pentru că nu pot de pe telefon. Acești 23 de elevi sunt din familii modeste, mulți din familii monoparentale. Unii au părinți care nu au școală și care își doresc ca ai lor copii să se poată descurca în viață.
Eleva cu cele mai bune rezultate, de exemplu, este din familie monoparentală, dar acest aspect nu o determină să nu-și dorească să învețe. Din contră, se implică în multe activități, obține rezultate bune si este o colegă adevarata pentru cei din jur.