Problema sesizată
Având în vedere faptul că proiectoarele video au devenit dispozitive accesibile, utilizate din ce în ce mai mult și mai des în scoli, solicităm ajutorul pentru a avea unul în sala de clasă, pentru elevii claselor a VI a, respectiv clasa a II a. Copiii de astazi sunt mult mai conectati la progresele tehnicii, sunt mult mai rapizi in reactii si, de ce sa nu recunoastem, mai greu de multumit si de atras. Nu multe lucruri pot fi mai frustrante pentru un profesor sau învățător decat sa simta plictiseala elevilor pe care, de multe ori, nici macar nu se straduiesc sa o mascheze. Datorita afisajului mare si a calitatii imaginii, acest dispozitiv capteaza atentia clasei. Elevii pot vizualiza totul pe ecranul computerului: manipularea pictogramelor, meniurile, utilizarea tuturor software-urilor care se afla pe computer. Un alt avantaj pe care ni-l poate oferi este afișarea prezentarii ingrijite, cu videoproiectorul, poti prezenta, de asemenea, o succesiune de diapozitive sau un program interactiv. Asociata cu o tabla interactiva, aceasta utilizare ar castiga si mai mult interes din partea elevilor noștri. De asemenea, poti arata un experiment in direct, fie pentru a realiza un model al acestuia, fie pentru a il analiza (stiinte, informatica etc.). Ecranul poate fi folosit si pentru a proiecta un exercitiu de calcul, ortografie sau conjugare. Profesorul poate apoi sa solicite elevului sa mearga la tabla pentru a face o operatie matematica sau pentru a combina un text. Pentru lectii de istorie sau de geografie, profesorul poate folosi videoproiectorul pentru a crea mai multe diapozitive, pe care apoi le notează scriind direct pe o tableta digitala interactiva, un profesor de biologie sau chimie poate efectua un experiment si sa-l filmeze in timp real. În plus, aceasta soluție este foarte interesanta si pentru elevii absenti. Acestia vor putea face mai usor recuperari cu astfel de cursuri.