Problema sesizată
Instituția de învățământ deține un spațiu alocat arhivei,dar nu este amenajat corespunzător. Ținând cont că documentele școlare sunt numeroase , acest spațiu trebuie amenajat corespunzător, pentru o bună conservare și gestionare a documentelor școlare. Mai mult de atât aceast spațiu este necesar din mai multe motive și anume:
1. Pentru controalele efectuate de arhivele naționale. Evitarea amenzilor;
2. Pentru siguranța documentelor;
3. Pentru o bună gestionare a documentelor; Găsirea cu ușurință a documentelor dacă sunt așezate corespunzător pe ani, probleme, compartimente, termene de păstrare.
4. Pentru controalele efectuate de Inspectoratele Școlare, ARACIP și alte instituții abilitate;
5.Pentru necesitatea amenajării unei astfel de încăperi destinate arhivei în vederea bunei conservări a documentelor, evitând deteriorarea lor, pierderea lor, ținând cont că sunt dosare de personal și cataloage școlare, diplome de absolvire, documente ce sunt cu regim special. Multe documente au termene de păstrare permanent.