Problema sesizată
Liceul Teoretic Videle este singura unitate de acest fel care deservește toată zona din jurul orașului Videle, o zona eminamente agrară, sărăcită și o comunitate mic-urbana. Elevii liceului au nevoi educaționale diferite în funcție de backgound-ul școlar dar și de mediul socio-economic din care provin. Prin paleta diversificată a profilurilor( mate-info, științele naturii, filologie, științe sociale, profil tehnologic), liceul încearcă să susțină dezvoltarea fiecărui elev. Plecând de la elevii care își doresc să performeze, să urmeze cariere academice în industrii de top(cibernetică, automatică, medicină etc) și până la aceia care au nevoie de a depăși pragul analfabetismului funcțional șau de a preîntâmpina abandonul școlar, toți au nevoie de un laborator în care să poată studia chimie, fizica, biologia.
Un rol important în dezvoltarea elevului este reprezentat de competențele de bază în științe și tehnologii, care nu se pot realiza în absența laboratorului care să permită conexiuni între noțiunile teoretice și viața cotidiană. Fără a testa practic teoriile discutate, educația STEM rămâne la nivel abstract, iar acum, mai mult ca oricând, se văd lacunele din educația științifică în masă. Frica de vaccinare poate fi cauzată și de o lipsă majoră în educația din aria STEM, educație deficitară atât timp cât este făcută doar la nivel teoretic, ruptă total de aplicațiile practice.
Un laborator de științe le-ar facilita elevilor posibilitatea de a testa concepte și teorii, de a modela la nivel mic procese tehnologice, de a investiga și demonstra ipoteze proprii.