Problema sesizată
1. Clasa pregătitoare ajută cu trecerea bruscă de la grădiniţă la şcoală.
În primul rând, rolul este acela de a familiariza copilul cu modul de socializarea într-un mediu organizat, fapt care contribuie la dezvoltarea personalității lui. Copiii au un curriculum nou, adecvat vârstei. Ei beneficiază de resurse ale învăţării, precum jocuri şi materiale imprimate gândite pentru vârsta lor.
Sala de clasă din şcoală este adaptată vârstei copiilor, în aşa fel încât să permită învăţarea prin joc şi pregătirea pentru clasa I, utilizând resurse de învăţare adecvate, resurse ale învăţării moderne, adaptate scopului clasei pregătitoare.
În prezent, învățătorii acestor 7 clase aduc elevilor materiale imprimate de acasă, însă având în vedere nevoia acută de acestea, considerăm acest demers o oportunitate în a rezolva mai repede echiparea claselor. Așadar, este nevoie în școală de 7 imprimante color.
2. La cele 12 grupe de învățământ preșcolar întâmpinăm o problemă , în special din momentul începerii pandemiei, deoarece nu avem laptopuri la fiecare grupă pentru desfășurarea activităților online. Fiecare cadru didactic folosește laptopul personal, dar având și copiii proprii la școală, nu îl pot folosi în intervalul orar al elevilor. Laptopul nu este folosit numai la activitățile online; el este și o modalitate de creștere a calității, a eficienței învățării și predării. Folosirea calculatorului reprezintă o nouă strategie de lucru a educatorului și a copiilor, un nou mod de concepere a instruirii și învățării, care îmbogățește sistemul activităților didactice pe care aceștia le desfășoară și prezintă importante valențe formative și informative. Calculatorul, acest mijloc modern si inteligent şi soft-ul educaţional adecvat, a devenit în acţiunile noastre un mod nou de organizare a demersului didactic de predare-învăţare. Calculatorul reprezinta o necesitate a prezentului si cu atat mai mult a viitorului. Pe langa faptul ca le dezvolta copiilor atentia, gandirea logica si creativa, le dezvolta interesul pentru cunoastere si le cultiva increderea in fortele proprii, permitand acestora sa participe la propria lor formare.
Folosind calculatorul în activitatea instructiv-educativă contribuim la schimbari majore în ceea ce priveste strategiile de lucru cu preșcolarii, se reinnoiesc tehnicile de predare si de invatare, modificand radical rolul cadrului didactic.
3. Suntem o şcoala cu 1763 de elevi şi avem nevoie de o tabla interactivă pentru laboratorul de informatică. Dorim sa dezvoltam proiecte cu elevii noştri, mai ales ca avem în vedere că acum activităţile trebuie create în așa fel încât să facă uz de tehnologie, de abilităţile digitale ale generaţiei 21.