Problema sesizată
Şcoala Gimnazială ,,Andrei Şaguna” îşi desfăşoară activitatea în patru locaţii diferite, situate la distanţe relativ mari una faţă de cealaltă, două dintre acestea fiind situate în cartiere mărginaşe ale municipiului Topliţa. Populaţia şcolară este formată majoritar din copii/elevi proveniţi din medii dezavantajate din punct de vedere social, din familii cu venituri mici sau medii şi cu posibilităţi financiare reduse, din familii monoparentale şi cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate.
În cadrul unităţii funcţionează 23 de formaţiuni de studiu: 9 grupe de preşcolari, 6 clase de învăţământ primar, din care 2 cu predare în regim simultan, 5 clase de învăţământ gimnazial, 1 cu predare simultană, 2 clase de învăţământ special integrat pentru elevi cu cerinţe educaţionale speciale, cu grad de handicap sever şi o clasă de învăţământ de tip ,,A doua şansă”, nivel secundar inferior.
Având în vedere condiţiile actuale impuse de aşteptările sistemului educaţional în ceea ce priveşte formarea şi dezvoltarea competenţelor-cheie cuprinse în profilul de formare, pe diferite niveluri de învăţământ, pentru alinierea la standardele europene, pentru asigurarea furnizării unei educaţii de calitate şi îmbunătăţirea calităţii vieţii educabililor din unitatea şcolară, ne-am dori ca fiecare sală de grupă/ clasă să fie modern echipată şi utilată, dotată cu tehnologie modernă, necesară pentru desfășurarea orelor de curs.
Astfel, avem nevoie de 20 de videoproiectoare şi ecrane/monitoare de proiecţie. Aceste echipamente, puse la dispoziția elevilor și a profesorilor, sunt extrem de utile în desfășurarea activității didactice, mai ales că o asemenea dotare tehnică au mai toate unitățile de învățământ moderne din Europa. Toate aceste dispozitive performante, fiindu-le puse la dispoziție, le fac educatoarelor, învăţătoarelor, profesorilor şi profesorilor psihopedagogi, munca mult mai ușoară și mai plăcută. De asemenea, copiii reușesc să înțeleagă mult mai bine lecțiile, decât ar face-o doar răsfoind paginile unui manual. Apelând la tehnică pentru a se face mai ușor înțeleși, profesorii reuşesc să transmit mai bine informaţiile, iar lecțiile ar fi mai atractive. De asemenea, ar fi o oportunitate şi o posibilitate pentru utilizarea manualelor digitale şi a soft-urilor educaţionale la clasă, care oferă o gamă variată de materiale audio-video, jocuri şi exerciţiii interactive, suporturi care, altfel, îşi pierd utilitatea, neputând fi suficient sau deloc explorate, în lipsa acestor mijloace. Indiferent de materia predată, profesorii consideră că lecțiile sunt mult mai atractive şi eficiente utilizând tehnologia modernă, prezentând conţinuturile vizuale sau audio, aceasta facilitând predarea-învăţarea interactivă. De asemenea, tehnica îi ajută pe copii/ elevi în asimilarea informațiilor, mai ales în învăţămîntul preşcolar şi primar, dar şi la învăţământul special, unde învăţarea are un caracter concret, intuitiv. Ei vor înţelege mult mai bine lecția dacă şi vizualizează prin imagini ceea ce se predă, îi ajută să înţeleagă mai bine conceptele, pe care, apoi să le poată utiza în diferite contexte de învăţare.