Problema sesizată
Problema principală cu care ne confruntăm este nerealizarea componentei de formare de priceperi și deprinderi, la standardele de pregatire profesională, din cauza dotărilor neconforme cu mijloace didactice în atelierul școlar de mecanică.
Aceast neajuns se evidențiază fie prin lipsa unor mijloacelor didactice, fie prin existența unor mijoace în atelier dar cu un grad mare de uzură fizică și morală. În realitate toate mijloacele de învățare existente au o vechime de cel putin 30 de ani și prin aspectul lor sunt total neatractive pentru elevi. Standardele de pregătire profesională includ liste minime de resurse materiale pe care, la o confruntare cu inventarul atelierului , nu le regăsim sau dacă sunt ele se găsesc deteriorate, uzate sau în număr insuficient.
Lipsesc sau trebuie înlocuite bancurile de lucru, dotate cu menghine și trusele de lacatușărie pentru cele 14 puncte de lucru, corespunzătoare unei grupe de elevi, SDV-urile folosite la lucrările de lăcărușerie sau la cele de asamblare , mijloacele de masurare și verificare, mașini și utilaje specifice lucrărilor ce trebuie efectuare în vederea dobândirii competențelor,semifabricate, materiale necesare și echipamente de protecție specifice.
Lipsa acestor mijloace pune profesorul în situația de a improviza, de a căuta soluții de realizare in afara școlii, de a tranforma ora de instruire practică în una de transmitere de cunoștințe. Orele nu sunt atractive pentru că nu pot fi realizate proiecte cu finalități materiale care să dea satisfacție elevilor. Elevii, chiar cu abilități, nu pot sa-și formeze competențele sau nu pot atinge nivele superioare de performanță.
Mediul de învățare, prin vechimea și uzura mijloacelor, este neatractiv nepropice stimulării creativității, a gândirii, a colaborării.