Site logo

Regulamentul de organizare a Campaniei “1 copil încălțat = 1 destin dezlegat” Ediția 2024

Continut

1. Informații generale

Campania “1 copil încălțat = 1 destin dezlegat”, implementată de organizația Narada, este un proiect ce vizează oferirea unor kit-uri pentru începutul anului școlar elevilor cu posibilități materiale reduse și/sau din medii defavorizate din România, prin efortul de strângere de fonduri al organizației Narada, cu scopul de a sprijini un număr cât mai mare de copii să înceapă în condiții bune anul școlar. Campania își propune să mărească nivelul de implicare al părinților și profesorilor din comunitatea școlară, având ca scop comun susținerea copiilor în menținerea și finalizarea parcursului educațional.

Cadrul legal care îi permite Asociației Narada să organizeze această Campanie este reprezentat de Ordonanța Guvernului 26/2000 cu privire la asociații și fundații care în art. 2 reglementează scopurile pentru care pot fi înființate asociațiile și fundațiile, respectiv: c) urmărirea realizării unui interes general, local sau de grup.

În plus, Statutul Asociației Narada prevede printre obiectivele Asociației următoarele: “să organizeze evenimente, campanii și alte feluri de inițiative, menite să popularizeze soluțiile create în rândul mediului de business și nu numai”, iar prin această campanie Narada dorește să acorde ajutor elevilor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute la punctul 2 din Regulament și să facă cunoscut publicului larg posibilitatea de a acorda sprijin unităților de învățământ/profesorilor/elevilor prin intermediul platformelor create de Asociația Narada.

Un kit pentru începutul anului școlar cuprinde: o pereche de încălțăminte, o geacă de iarnă, un ghiozdan și rechizite.

Obiectivul campaniei este sprijinirea și încurajarea participării la cursuri a elevilor care sunt împiedicați în acest demers de lipsa resurselor de bază necesare și este dedicat elevilor care aparțin reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ de stat.

Campania se desfășoară după cum urmează:

  • –   Lansarea formularului de intenție și completarea acestuia de către potențialii solicitanți (13 Iunie – 8 iulie)
  • –   Lansarea condițiilor generale și primirea aplicațiilor finale de către Narada (10 – 26 Iulie) 
  • –   Selecția aplicațiilor și anunțarea beneficiarilor selectați (29 Iulie –  30 septembrie).
  • –   Transmiterea kit-urilor (11 Septembrie20 octombrie)

Numărul total de kit-uri achiziționate și distribuite de către Organizația Narada este în strânsă legătură cu suma de bani strânsă în această campanie (cu un obiectiv de minim 2000 de kit-uri la nivel național) .

2. Criterii de eligibilitate

Solicitanții eligibili pot fi: director al unei unităţi de învăţământ de stat, cadru didactic sau personal nedidactic. Aceștia înscriu nevoile potențialilor beneficiari din respectiva unitate de învățământ de stat. Proiectul se adresează școlilor din sistemul de stat (mediul rural cât și mediul urban). 

 

Beneficiarii eligibili sunt copiii încadrați în clasele 0-8 și care se regăsesc în una sau mai multe dintre situațiile de mai jos:

  • –   Elevul/eleva provine dintr-o familie cu unul sau mai multe venituri foarte mici (minim pe economie) și/sau beneficiază de bursă socială; 
  • –   Rata absenteismului școlar – elevul/eleva înregistrează absențe nejustificate în anii școlari anteriori (cauzate de lipsuri materiale);
  • –   Elevul/eleva are o situație familială deosebită (provine dintr-o familie monoparentală, familie numeroasă (peste 2 copii), părinte în detenție, familie în care a fost instituită tutelă/cu părinți decedați, lipsiți de drepturile părintești, inapți de muncă);
  • –   Elevul/eleva provine dintr-o familie care locuiește în condiții improprii (fără acces la minimul de spațiu pentru prepararea hranei, grup sanitar, curent electric, apă potabilă)
  • –   Elevul/eleva o boală cronică și/sau dizabilitate.

3. Modalitatea de atribuire

În cadrul acestei campanii, urmărim să sprijinim cât mai mulți copii care se află în reală dificultate, acoperind cât mai multe regiuni din țară. 

Este recomandat ca un solicitant să înscrie cel mult 50 de potențiali beneficiari, kit-urile școlare putând ajunge la 50 de beneficiari aparținând aceleiași unități de învățământ în prezenta campanie.  

Excepție – un solicitant poate înscrie mai mult de 50 de beneficiari dacă fiecare elev se regăsește în cel puțin 4 dintre situațiile menționate la punctul 2.

 

Pentru a selecta beneficiarii finali, modalitatea de atribuire se va realiza după cum urmează: 

 

  • –   Nivelul de urgență 1 – nevoie EXTREMĂ (elevi ce se regăsesc în 5 sau 4 dintre situațiile menționate la punctul 2)
  • –   Nivelul de urgență 2 – nevoie SEVERĂ (elevi ce se regăsesc în 3 sau 2 dintre situațiile menționate la punctul 2)
  • –   Nivelul de urgență 3 – nevoie SEMNIFICATIVĂ (elevi ce se regăsesc în 1 dintre situațiile menționate la punctul 2)

 

În situația în care sunt mai multe aplicații decât fonduri disponibile aplicațiile pot rămâne active pe platforma www.hartaedu.ro

Organizatorul își rezervă dreptul de a identifica parteneri externi cu scopul de a sprijini cât mai mulți copii. Totuși, în situația necesității unei departajări între beneficiari din cauza fondurilor limitate, organizatorul poate utiliza un soft informatic pentru a alege care vor fi persoanele ce urmează să fie sprijinite dintre beneficiarii încadrați la același nivel de urgență.

4. Înscrierea aplicației

Procedura de înscriere în campanie constă în completarea formularului de intenție, printr-un sistem de aplicare exclusiv online, prin intermediul site-ului, https://tally.so/r/mR4Lzp. Niciun alt tip de înscriere nu este acceptat. 

În perioada de după înscriere, solicitantul primește pe adresa de e-mail folosită la momentul completării formularului informații despre faza a doua a procesului. Solicitantul parcurge următorii pași, în urma primirii e-mailului:

1. Accesează link-ul formularului atașat în corpul e-mailului.

2. Consultă ghidul (prezentul document), ce conține criteriile de eligibilitate și de selecție.

3. Descarcă și completează tabelul excel atașat în link-ul primit cu informațiile despre fiecare potențial beneficiar, apoi îl încarcă pe același link primit în e-mail (Se consultă cu părinții/tutorele potențialului beneficiar și obține aprobarea acestuia pentru trimiterea datelor despre potențialul beneficiar).

4. Încarcă tabelul excel completat și denumit cu numele școlii pe link-ul formularului primit în e-mail sau trimite tabelul completat pe adresa de e-mail [email protected], până la termenul limită, 26 iulie 2024.

5. Semnează declarația pe proprie răspundere atașată la sfârșitul formularului

5. Evaluarea aplicației

Evaluarea înscrierilor se realizează doar pentru documentele trimise în termenul indicat de acest ghid și presupune : 

  • –   verificarea conformității administrative și a eligibilității
  • –   selecția aplicațiilor  

Etapa 1. Verificarea conformității administrative și eligibilității – verificarea următoarelor informații: 

  • –   Solicitantul aparține unei școli din sistemul de stat;
  • –   Beneficiarii fac parte dintr-o categorie eligibilă (clasele 0-8); 
  • –   Datele necesare a fi colectate sunt complete (numele școlii, numele profesorului care înscrie elevii în campanie, nume si prenume elev, gen, vârstă, clasa în anul școlar 2024-2025, înălțime, mărime geacă, mărime încălțăminte, bifa pentru una sau mai multe situații posibile);
  • –   Declarația din pasul al 3-lea al formularului (https://formular.hartaedu.ro) este semnată; 

În această etapă pot fi solicitate informații în completare. 

Etapa 2 – Selectarea aplicațiilor 

  • –   Alocarea beneficiarilor înscriși pe nivele de urgență (urgenta 1 EXTREM, urgenta 2 SEVER, urgenta 3 SEMNIFICATIV) conform procedurii regasită la punctul 3 în prezentul ghid.
  • –   Alocarea fondurilor disponibile în concordanță cu nivelul de urgență (începând de la nevoia de nivel 1 – EXTREM, până la nevoia de nivel 3 – SEMNIFICATIV) cu  respectarea criteriului de 50 de beneficiari aparținând aceleiași unități

Pentru situațiile excepționale, mai mult de 50 de beneficiari de nivel 1/școală, sau alte situații neprevăzute, organizatorul formează un consiliu cu scopul de a solicita clarificări pentru fundamentarea situației în vederea identificării de soluții de finanțare în prezenta campanie în limita fondurilor disponibile sau în campaniile viitoare.

6. Livrarea kit-urilor către scoala

Kit-urile vor fi livrate prin curier doar la adresa școlii.

Înainte de livrarea kit-urilor de către organizația Narada, solicitantul va primi sugestii utile despre cum să le distribuie beneficiarilor. Decizia finală privind modul de oferire a kit-urilor rămâne la latitudinea solicitantului si va fi una dintre cele recomandate, daca nu este posibil solicitantul va solicita apropabea organizatiei Narada.

Organizația Narada nu poate prelua responsabilitatea pentru eventualele conflicte care ar putea apărea în urma distribuirii kit-urilor.

7. Dispoziții generale

Organizația Narada își rezervă dreptul de a solicita informații suplimentare pentru aplicațiile înregistrate în prezenta campanie, dacă va fi cazul.  

Asociația Narada își rezervă dreptul de a modifica unilateral prezentul regulament și îi revine obligația de a înștiința solicitanții.

Pe o perioadă de până la 12 luni după alocarea kit-urilor către beneficiari, Narada va contacta solicitantul pentru a obține informații despre starea beneficiarului după folosirea kit-ului (completare chestionare, discuții telefonice prin sondaj , interviuri prin sondaj cât și alte acțiuni după caz ).

8. ANEXE

Anexa 1 – Declarație pe proprie răspundere 

Anexa 2 – Informații beneficiari

Anexa 1 – Declarație pe proprie răspundere 

Declarație


Subsemnatul ………………………………………………………………………. in calitate de ………………. cod numeric personal ……………………………………………….,

Cunoscand dispozitiile legale cu privire la falsul in declaratii (articolului 326 Cod penal), declar
pe proprie răspundere următoarele:

1. Am evaluat situația elevilor înscriși în campania 1 copil încălțat = 1 destin dezlegat, organizată de Narada și am oferit informații corecte și complete despre situația socio-economică a elevilor și familiile acestora.

2. Toate informațiile furnizate în legătură cu situația materială și socială a acestor elevi sunt reale și verificabile.

3. M-am consultat cu parintii/tutorele potentialilor beneficiar si am obtinut aprobarea acestora pentru trimiterea datelor despre potentialii beneficiari.

4. Prin semnarea acestei declarații, confirm că am acționat cu bună-credință și în interesul superior al elevilor, astfel încât ajutorul să ajungă la cei care au cea mai mare nevoie de el.

5. Mă angajez să colaborez cu reprezentanții organizației în cazul unor clarificari sau solicitări de informații adiționale.

Data: _________________

DECLARANT,
(nume, prenume si semnatura)

_______________________

Anexa 2 – Informații beneficiari

Anexa poate fi descărcată din formularul de transmitere a informațiilor din etapa 2. (Documentul în format *.xlsx)

Completari 19.08.2024

Prelungirea perioadei de completarea a formularului de intenție și trimitere acestuia de către potențialii solicitanți pana la 15.09.2024.
In perioada de derulare a campaniei ne propunem organizarea de deplasari in comunități cu scopul identificarii beneficiarilor corelat cu nevoia reala .

Alocarea beneficiarilor înscriși – daca scoala inregistreaza un numar major de beneficiari incadrati la nivel extrem sau sever, pentru a avea o abordare echitabilă în randul potentialilor beneficiari de la nivelul scolii si elevii cu nevoie semnificativa vor primi kit-uri.

Data ultimei modificari: 19.08.2024

Ne luăm un mic răgaz pentru ceva mai bun.

HartaEdu este într-o scurtă perioadă de mentenanță. Facem acest pas ca să putem îmbunătăți platforma și să-ți oferim o experiență mai bună, mai rapidă, mai utilă.

Știm că o folosești cu drag ca profesor, elev, părinte sau susținător al educației așa că promitem să revenim curând. 

Între timp, dacă ai întrebări sau vrei să ne transmiți ceva, ne găsești cu un reply la acest email.