• Elevi impactați: 104 elevi
  • Grupa de învățământ: Ciclu gimnazial, Ciclu primar, Liceu
  • Urgența alertei: Foarte urgenta
  • Unitatea scolara:Liceul Special ,,Moldova" Târgu Frumos
  • Nevoi menționate: Amenajări Interioare, Catalog digital
Problema sesizată

Liceul Special ,,Moldova" asigura servicii educaționale, hrănirea și cazarea a 104 de copii cu deficiențe de vedere și asociate. În cadrul a două întâlniri, organizate de conducerea școlii cu scopul ca elevii să-și exprime nevoile, aceștia au semnalat necesitatea accesibilizării cărților și a manualelor școlare, cât și amenajarea unui spațiu liniștit în care aceștia să poată lectura.
Împreună cu elevii, am stabilit cele mai importante detalii privind construirea unei biblioteci digitale și a unui spațiu dedicat lecturii.

Care sunt principalele obiective?
Creșterea numărului și diversității resurselor educaționale prin accesibilizare, de care pot beneficia elevii, părinții și cadrele didactice ale instituției.
Asigurarea în școală a spațiilor potrivite pauzelor de lectură.
Creșterea gradului de autonomie personale a elevilor în utilizarea mijloacelor tehnologice

Cum ne propunem sa realizam biblioteca?
În primul rând vom avea nevoie de un spațiu digital intuitiv și ușor de utilizat, în care vor fi stocate cărți în format word, pdf sau audio. Acestui spațiu îi vom asocia un cod QR. În școală vor fi lipite biblioteci ilustrate, iar acestora le vor fi adaugate câte un codl QR imprimat reliefat. Elevii vor putea scana cu telefonul acest cod, având astfel acces la cărțile digitale pe care și le doresc.
Pentru sala de lectură ne-am gândit să asigurăm un mediu prietenos, liniștit, care să-i îmbie pe elevi la studiu.

Ce nevoi avem?
Spațiu digital
Cod QR
Tapete cu biblioteca ilustrată
Mobilier pentru sala de lectură (canapea, fotolii, mese, scaune, covor, rafturi pentru cărți fizice)
Cărți de actualitate, în format digital.

Rezultate
Ne așteptăm ca trei factori principali să le stârnească interesul elevilor față de lecturare, asigurându-ne succesul în atingerea obiectivelor propuse. Primul factor este cel al instalării bibliotecilor ilustrare care vor atrage atenția prin frumusețea lor, al doilea factor este cel al implicării tehnologiei în lecturare datorită interesului crescut față de utilizarea device-urilor moderne, iar al treilea factor este cel al furnizării materialelor interesante pentru elevi (cărți de actualitate).

Sustenabilitate
Proiectul va fi cu siguranță sustenabil și durabil; credem că acest proiect va deveni util atât elevilor care se află acum în instituția noastră, cât și generațiilor care vor veni, deoarece tehnologia reușește cu ușurință să țină pasul cu schimbările rapide din viața oamenilor, reușind să răspundă nevoilor acestora, iar costurile pentru a susține mentenanța acestuia vor fi minime.

Demersuri realizate

Cadrele didactice din școala noastră s-au străduit mereu să le ofere elevilor nevăzători alternative adaptate nevoilor lor. S-a încercat imprimarea Braille a cărților, dar nu este cea mai potrivită alegere, deoarece aceste cărți sunt foarte voluminoase, se deteriorează ușor, iar realizarea lor implică costuri mari și un timp îndelungat de așteptare. O alta soluție a fost cea a scanarii cărților și distribuirea lor, dar spațiile de stocare ale dispozitivelor elevilor sunt destul de limitate, iar modalitățile rudimentare de scanare a cărților nu răspundeau nevoilor elevilor.

În timpul acestei pandemii, școala noastră s-a adaptat rapid în utilizarea mijloacelor tehnologice și recunoaște efectele benefice ale tehnologizării. Credem că mijloacele tehnologice de adaptare sunt cele mai potrivite pentru elevii noștri.
Pentru realizarea acestei biblioteci digitale, avem susținerea Asociației Nevăzătorilor din România, filiala Iași, care ne poate asigura un număr limitat de cărți digitale, dar și posibilitatea de a înregistra cărți audio în studioul special amenajat.

Detalii de contact
Localizare

Str. Cuza voda, nr.24, Târgu Frumos, Iași

0 Susținători

Mesajul tău de incurajare va fi publicat

Publicând acest mesaj, ești de acord să primești notificări periodice din partea hartaedu.ro

Cum mă pot implica

În calitate de persoană fizică sau persoană juridica, poți susține acest caz prin donații în bani, în bunuri, prestări de servicii sau pur și simplu activitate independentă de voluntariat. Dacă ai fost impresionat de caz, însă nu ai în acest moment posibilitatea de a contribui, poți ajuta la creșterea awareness-ului său distribuind-o pe rețelele de socializare.

Pentru a începe să contribui la soluționarea problemei, contactează unitatea de învățământ sau profesorul aplicant pentru a stabili strategia pe mai departe. În acest sens, platforma îți oferă multiple opțiuni de comunicare; accesând unul din butoanele de mai sus, poți suna, trimite un mail sau un mesaj în platformă persoanei de contact pentru această alertă. Butonul “Cum ajung” îți va clarifica poziția exactă a școlii, însă te încurajăm să contactezi aplicantul și să îl notifici înainte de a face o vizită instituției.

Împreună cu profesorul, stabilește o strategie de acțiune și identifică punctele exacte în care ai putea interveni pentru soluționarea problemei. Ulterior anunță-ne și pe noi în legătură cu progresul colaborării cu școala pentru a putea marca problema (sau parte din ea) drept soluționată.

Conectează-te cu persoana de contact

Completează următorul formular pentru a-ți arată intențiile față de alertă postată.

0 Susținători

Mesajul tău de incurajare va fi publicat

Publicând acest mesaj, ești de acord să primești notificări periodice din partea hartaedu.ro
mood_bad
  • Inca nu exista comentarii.
  • Adauga un comentariu
    Dorești să oferi o donație?
    Nici o companie nu și-a exprimat intenția de a ajuta această alertă.
    Fii tu primul care se implică! Click aici

    Doresti sa fii tinut la curent cu aceasta alerta sau cu oricare alta ce apare in apropiere?

    Lasa-ne numele si adresa ta de e-mail si vei primi un sumar al alertelor din judetul Iasi sau din regiunea Moldova.

    Cazuri similare în care te poți implica