Problema sesizată
Elevii clasei a VI a B, de la Școala Gimnazială Bonțida, au nevoie de crearea unui mediu favorabil învățării. Aceștia provin din familii devaforizate, principalii factori fiind: condiții de trai și oportunități reduse, părinți care nu au posibilitatea de a-și educa copiii/familii monoparentale, precaritate și nivel scăzut de trai perpetuate la nivelul familiei lărgite, lipsa interesului față de școală, dubla izolare a copiilor, pe de-o parte, din cauza faptului că vin la școală cu un capital cultural familial deficitar, pe de altă parte, legat de faptul că elevul, revenind acasă, aduce un bagaj de cunoștințe care nu au valoare în universul familiei sale(familii adesea analfabete, de etnie rromă). Un rezultat negativ ar fi alegerea abandonului școlar.
De aceea, consider a fi o metodă eficientă modernizarea sălii de clasă și, implicit, dotarea acesteia cu diverse echipamente, pentru atragerea elevilor spre educație. Mai mult decât atât, predând limba și literatura română, mi-ar fi mult mai ușor să-i atrag spre literatură, având în clasă o bibliotecă, de exemplu, sau vizionand interpretarea anumitor texte literare.