Problema sesizată
Am preluat clasa a II-a A de la Școala Gimnazială Nr. 1, Rm. Sărat la începutul acestui an școlar (elevi isteți și silitori, cu rezultate foarte bune la învățătură și cu multe premii obținute la concursurile școlare) și am învățat (atât noi cât și o clasă de gimnaziu, în schimbul de după-amiază) într-o sală de clasă care nu arată bine deloc. Pe scurt, problemele din acest spațiu care nu a mai fost modernizat de mult timp, sunt următoarele:
-parchetul este vechi, iar stratul superior a dispărut în multe locuri;
-lambriul, la fel de vechi, a fost distrus în timp în încercarea de a fi curățate mâzgălelile elevilor mai mari și indisciplinați care au învățat în schimbul de după-amiază în anii anteriori;
-mobilierul școlar este incomplet, avem bănci din seturi diferite, atât de două persoane cât și modulare, aflate în stare foarte proastă, iar scaunele sunt total nefuncționale și pun în pericol sănătatea coloanei vertebrale a copiilor, deoarece nu se potrivesc ca înălțime cu băncile și sunt și deformate; avem nevoie de 31 de seturi de bănci individuale + scaune, frumoase, rezistente și, poate, cu un strop de culoare;
-una dintre cele două table albe, magnetice este distrusă aproape în totalitate (de-a lungul anilor, unii elevi din seriile anterioare au scris cu marker permanent, iar stratul superior s-a zgâriat și s-a șters); ne-am dori să înlocuim această tablă cu una interactivă pe care consider că elevii mei o merită din plin;
-atât în primele săptămâni ale anului școlar, cât și începând cu luna mai, temperatura în clasă este aproape insuportabilă, clasa noastră fiind poziționată spre soare aproape întreaga zi; din acest motiv, consider că atmosfera de lucru în această perioadă ar fi net îmbunătățită cu ajutorul unui aparat de aer condiționat care să aibă capacitatea de a răci un volum de aproximativ 165-170 mc de aer.